PRYWATNOŚĆ

W do­bie Internetu ciężko o pry­wat­ność, odo­sob­nienie. Kon­tro­la wzras­ta wraz z mijającymi minutami.

  
              Dwa tygodnie. Dokładnie tyle minęło zanim faktycznie zebrałam się w sobie aby napisać ten post o ponownie, dość kontrowersyjnym temacie. Na pytanie "dlaczego znowu coś takiego? Czemu po prostu nie napiszesz o czymś luźnym" ciężko znaleźć mi odpowiedź. Prywatność jest właśnie tym o czym chce napisać, i z tego powodu to zrobię.
              Zostałam fanką utrzymywania prywatności w Internecie podczas oglądania "Mr.Robot" i pewnie jest to śmieszne, ale nie zmienia to faktu. Trzeba zaznaczyć także, iż nigdy specjalnie nie odnosiłam się z niczym w Internecie na wysoką skalę. Można zatem stwierdzić iż jestem hipokrytką. Skoro tak bardzo cenie sobie prywatność to dlaczego decyduje się na dzielenie się swoim życiem z obcymi ludźmi poprzez blogowanie? Ponownie, ciężko znaleźć odpowiedź. Niemniej jednak, będąc blogerką wciąż pozostaje ostrożna w tym temacie. 


              Wiele osób uważa że nie ma znaczenia czy pokarzemy swoją rodzinę, obecne miejsce pobytu lub dom, jeśli ktoś będzie chciał nas namierzyć to i tak mu się uda. Zgodzę się z tym, jednak zawsze ciężko będzie mi zrozumieć dlaczego ludzie tak bardzo lubią pisać i publikować statusy o tym co robią w danej chwili. Z pewnością jest to spowodowane swoistą potrzebą pochwalenia się, co jest ludzkie. Czy ktokolwiek jednak zdaje sobie sprawę z jak wielu rzeczy obnaża się przed Bóg wie kim? Fajnie, jeśli znamy i posiadamy jakąś granice. Ja jednak coraz częściej staje się świadkiem sytuacji w których ktoś z mojego otoczenia  wręcz żyje życiem znajomych z Facebook'a czy innych portali. Wtedy to przestaje być fajne.  Podświadomie lubimy wiedzieć coś o innych, coś z jego prywatnego życia. 


              Kiedyś obejrzałam pewien filmik na YouTube gdzie mężczyzna znajdywał ludzi tylko poprzez zdjęcia jakie udostępniali na InstaStory. Zwracał się do nich po imieniu i pytał co słychać u ich przyjaciół lub jak podobało im się w miejscu w którym ostatnio byli. Możecie wyobrazić sobie minę tych osób. W końcu jak my byśmy zareagowali gdyby ktoś obcy podszedł i zapytał o to samo?
Ciężko jednak unikać tego typu sytuacji, szczególnie gdy nasze profile są publiczne i tak naprawdę każdy ma do nich dostęp.
              Sama też lubię wiedzieć co słychać u znajomych i rodziny a w aktualnym momencie, najłatwiej dowiedzieć się tego właśnie poprzez Internet. Lubimy pokazywać swoje życie i lubimy obserwować życie innych, warto jednak mieć nad tym pewną kontrole chociażby poprzez ustawianie prywatności swoich profili.

Jak zawsze, koniecznie dajcie mi znać jakie jest wasze zdanie. Może kompletnie różni się ono od mojego.
Marysia.

19 komentarzy:

  1. Każdy napewno ceni sobie prywatnośc..
    Ja wrzucam na bloga moje życie ale nie dosłownie wszystko, no bez przesady .. Niektórzy mówią,żeby dzieci nie fotografować i nie dawać na internet ale ja jestem zdania,że wolno tylko nie nagich.. Pozdrawiam . Zapraszam do siebie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze iż nie wrzucasz dosłownie wszystkiego :)

      Usuń
  2. Na moje portale społecznościowe wrzucam cząstkę z mojego życia, ale taką malutką :D Dużo rzeczy nie pokazuje.Myślę, że wiem gdzie ta granica. Świetny post :D

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. There is definitely a fine line that shouldn't be crossed when speaking of privacy. I totally understand your point of view.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko zostaje w internecie niestety. Prywatność przy byciu blogerką nie jest wcale łatwa ;/
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Przypomniało mi się jak wczoraj rozmawiałam z kolegą i mówił, że "śledzi" go jakaś dziewczyna, której on nie zna...Rozmawiając z nią dowiedział się, że zna nie tylko jego imię i nazwisko, ale również adres zamieszkania, szkołę i co robi w weekendy. Teraz wiem, że możliwe, że to wina jego nieuwagi w internecie
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam ten filmik na YouTube. Prywatność w dzisiejszych czasach jest trochę ciężka, ponieważ nawet sąsiedzi lubią wtykać nosa w nie swoje sprawy.
    Niemniej jednak warto walczyć o swoją prywatność ^^ Jedną z takich osób była właśnie śp. Ania Przybylska za co ją szczerze podziwiam! Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie rozumiem osób, które bezustannie dzielą się swoim życiem w mediach społecznościowych. Szczególnie, że często widzą to obce osoby.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post!
    www.tipsforyoungers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja uważam, że jeśli ktoś decyduje się na dzielenie się swoim życiem w internecie to powinien być świadomy tego, że ludzie są ciekawscy. Powinno się dawkować takie informacje i mówienie o nich z umiarem to przede wzsystkim najważniejsze!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Niektórzy aż za bardzo dzielą się swoim życiem prywatnym w internecie a później są zdziwieni, że ktoś wie o nich bardzo dużo. W internecie nic nie ginie. Jeśli ktoś jest obeznany to może wiele znaleźć na temat danej osoby. Ja staram się nie przekraczać jakiejś granicy :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciężko mieć swoją prywatność w sieci kiedy jest się blogerką, wszyscy chcą o wszystkim wiedzieć :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2018/07/biaa-bluzka-z-zabotem.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Facebook jest doskonałym przykładem chwalenia się tym co, kto robi w danej chwili.
    Nigdy tego nie rozumiałam, bo po co mi to wiedzieć, że ktoś, akurat teraz robi bigos? - czytałam już takie wpisy.
    W internecie ciężko jest być anonimowym, ale można zminimalizować wiedzę na nasz temat.
    Ja staram się nie przekraczać pewnych granic i jak narazie zmierzam w dobrym kierunku ;)
    Zapraszam i pozdrawiam xo

    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. ciężko, może nie do końca, w końcu każdy pokazuje tyle ile chce

    OdpowiedzUsuń
  14. w internecie jest teraz trudno być nie zauważalnym. Wystarczy podać na kilku stronach pojedyncze fakty o sobie jak nazwisko czy imię gdzieś indziej adres. I na tacy ktoś może znaleźć wszystko o tobie. Niestety teraz przez Snapchat, facebook czy nawet instagram jest trudno...
    Pozdrawiam, Weronika ♥
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Marysia , Blogger