5 SPOSOBÓW NA STRES


           O sposobach na stres chciałam napisać już jakiś czas temu i wreszcie przyszedł na to czas. W okresie jesiennym jesteśmy bardziej podatni na takie uczucia jak stres czy depresyjny humor, dlatego też przedstawię wam 5 sposobów które idealnie sprawdzają się u mnie.
          Wraz z pójściem do szkoły średniej stałam się znacznie bardziej podatna na stres. Nie wiem czym jest to spowodowane, staram się jednak cieszyć tym, iż udało mi się wypracować pewne nawyki czy działania które skutecznie łagodzą owy stres czy też pozwalają się go pozbyć.


1. Regularne godziny spania


           Może wydać się dziwnym jaki wpływ na stres może mieć regularne spanie? Otóż duże. Zapewne wiele razy słyszeliście o tym, jak wielki wpływ na całe nasze życie ma sen. Wiele mówi się o tym aby przesypiać odpowiednią ilość godzin w celu dobrego samopoczucia czy stanu zdrowia. I ja się z tym zgodzę. Kiedyś potrafiłam spać znacznie dłużej niż teraz, co nie wpływało na mnie dobrze, choć właśnie tak myślałam. Śpiąc po 10 godzin i więcej w ciągu dnia byłam "bez życia". Mimo dużej ilości snu non stop chciało mi się spać, dodatkowo, byłam zestresowana na myśl jak mało czasu poświęciłam na np obowiązki. Wiele zmieniło się gdy postanowiłam uregulować swój sen. Jestem wypoczęta, nie boje się że mam na coś za mało czasu i przede wszystkim, stres nie dokucza mi tak bardzo. Z początku było bardzo ciężko, jednak z czasem wiem, że była to jedna z najlepszych decyzji jaką mogłam podjąć.

2. Oddychanie przeponą


          Ten sposób udało mi się wyćwiczyć jak i odkryć stosunkowo niedawno. W sytuacjach gdy stres dopada mnie w najmniej oczekiwanym momencie przeważnie zaczynam też panikować, świetnym sposobem na pozbycie się go w szybki i niezauważalny sposób jest oddychanie przeponą, czyli po prostu zamiast oddychać klatką piersiową, oddychamy brzuchem. Gdy po raz pierwszy usłyszałam o tym sposobie nie wierzyłam że on działa, ale faktycznie tak jest. Oddychanie przeponą sprawia że cały stres który kumuluje się w nas rozchodzi się. Sposób ten sprawdza mi się nie tylko w sytuacjach nagłego stresu ale też gdy np. mam problem z zaśnięciem.

3. Aktywność fizyczna


          Wielkie boom na aktywność fizyczną trwa już od dłuższego czasu i nie zapowiada się aby przestało. I jest to jak najbardziej pozytywny aspekt. Z całą pewnością słyszeliście już wiele o pozytywnych stronach aktywności fizycznej, podobnie jak ze snem. Ze względu na to iż wciąż się uczę, stres często dopada mnie w domu, gdy siedzę nad książkami. Wtedy lubię wyjść na dwór na krótki spacer, lub gdy mam więcej czasu, pobiegać. Dodatkowym plusem jest fakt iż spędzamy czas na świeżym powietrzu co pozwala na oczyszczenie głowy i orzeźwienie organizmu. Wbrew pozorom, nawet niewielka aktywność fizyczna naładuje nam baterię znacznie bardziej niż kubek kawy. 

4. Medytacja


           Medytacja jest świetna. Lubie łączyć ją z jogą; wtedy relaksuję się w stu procentach. Głównym założeniem medytacji jest oczyszczenie umysłu z myśli, i uwierzcie, nawet 5 minut medytacji przed snem pozwala na odstresowanie się. Gdy zaczynałam medytować pomagała mi aplikacja Headspace z której do tej pory korzystam i bardzo wam ją polecam! Jest to bardzo prosta w obsłudze aplikacja pozwalająca na stopniowe wprowadzenie medytacji do życia, dzięki czemu nie zniechęcimy się do niej od razu. Tak naprawdę nie wiem co takiego ma w sobie ta medytacja, zwyczajnie uwielbiam ją za samo istnienie i ogrom pozytywnych skutków jakie za sobą niesie. Ciężko jest mi ją opisać, po prostu musicie wypróbować! 

5. Pozytywne myślenie


         Możecie pomyśleć "łatwo jej powiedzieć, myśl pozytywnie, trudniej już to zrobić". Zgodzę się, jeszcze niedawno sama myślałam tak gdy ktoś zwracał się do mnie takimi słowami. To podobne do powiedzenia "będzie dobrze" gdy coś się nie układa. Jednak pozytywne myślenie ma drugie dno. Jesteśmy tylko ludźmi i bardzo często postępujemy wedle schematu. Niedawno pewna osoba uświadomiła mnie jak typowy schemat często nieświadomie wykonujemy, i jak łatwo się go pozbyć. Otóż, rodzi się pewna myśl, następnie towarzyszy jej uczucie aż ostatecznie pod jego wpływem ma miejsce zachowanie. Łatwo zatem spostrzec iż pod wpływem negatywnej myśli zrodzi się negatywne uczucie, takie jak np. stres, a ostatecznie niechciane zachowanie, np. ból brzucha czy chęć ucieczki ze stresującej sytuacji. Pułapki myślowe takie jak przewidywanie przeszłości czy uogólnianie sprawiają że łatwiej ulegamy tym negatywnym uczuciom. Zatem zamiast myśleć "nie dam rady tego zrobić" lub "obleję ten egzamin" spróbujmy myśleć "nie będę wyciągał pochopnych wniosków, poczekam i zobaczę co się wydarzy, przecież nie mogę przewidzieć przeszłości" lub "byłem już raz w takiej sytuacji i przetrwałem ją, zatem nawet jeśli nie podobało mi się, to przetrwam to również teraz". 

           Mam nadzieję że pomogłam komuś tym postem i że wypróbujecie chociaż jeden z moich sposobów. Koniecznie dajcie mi znać jakie są wasze sposoby na stres, chętnie wypróbuję coś nowego!
Marysia.

40 komentarzy:

  1. Mi uszedł stres, kiedy zaczęłam właśnie regularnie sypiać. Wcześniej byłam codziennie czymś innym zestresowana, a od jakiegoś czasu jestem totalnie na chillku, że tak powiem :D

    http://gabrysiaaaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Aktywność fizyczna, pozytywne myślenia tez sie u mnie sprawdza :-) Do tego muzyka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie sprawdza się aktywność fizyczna :) Wypróbowałam też oddychania przeponą i rzeczywiście działa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze w sytuacjach stresowych napada mnie niezrozumiała głupawka :D W sumie rozładowuje to napięcie wśród towarzystwa, ale Ja przechodzę wewnętrzne katusze :D
    Stres w moim przypadku przejawia się tylko i wyłącznie przed ważnych egzaminem bądź publicznym wystąpieniem.

    Co do sportu - uwielbiam ćwiczyć, od niedawna zastanawiam się nad jogą.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim wypadku koniecznie musisz wypróbować oddychanie przeponą!

      Usuń
  5. Ja zawsze jak się stresuje to nie mogę jeść. A ten sposób oddychania przeponą muszę koniecznie sprawdzić. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydatny post! Mi na stres pomaga właśnie ruch. Kiedy trochę pochodzę lub poćwiczę, jest lepiej.
    pozdrawiam, mvrtyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Post idealny dla mnie bo ja jestem całe życie jednym wielkim kłębkiem nerwów i stresuje się każdą nawet najmniej ważna sprawą :( dzięki za ten post :) !
    obserwuje i zapraszam do mnie :
    https://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. idealne dla mnie bo nie ukrywam dopada mnie on i nie jest fajnie <3
    zapraszam

    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę spróbować któryś z tych sposobów. U mnie do tej pory największą poprawę zauważyłam po regularnym i długim śnie (7 godzin) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie! Mam nadzieję że przypadną Ci do gustu również moje propozycje ♥

      Usuń
  10. Ja mam ogromny problem ze stresem i u mnie na przykład dobrze działa muzyka, i na stres i na nerwy. Na uczelni mam też zajęcia z relaksacji które mają pomóc się odstresować i zrelaksować ale szczerze - w grupie nic mi to nie daje :D

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy pomysł na zajęcia, pierwszy raz słyszę o czymś tego typu, szkoda jednak że nie są one skuteczne

      Usuń
  11. U mnie najlepiej sprawdza się aktywność fizyczna.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  12. trochę nie na temat, ale filiżanka mnie urzekła :) gdzie można taką nabyć? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pozytywne myślenie jest chyba najtrudniejszym punktem, myślałam za to jakiś czas temu o medytacji. Podobno powinnam czasami odpuścić i to zrobić ;)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama niedawno dowiedziałam się, że (mega uogólniając i streszczając) jeśli biegasz, czy wykonujesz jakąkolwiek aktywność fizyczną, to `wyrzucasz z siebie stres`. Nie wiedziałam, że sposobem jest też oddychanie przeponą.
    Obsserwuję;)

    Zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny post, teraz stres jest wręcz nieunikniony :/
    Warto ćwiczyć i wysypiać się :) Czytałam o tym już gdzieś :)

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak jestem zestresowana to albo łapię się za kartkę papieru i coś maluję albo uciekam w sport. To są dla mnie najlepsze odskocznie.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. ja nie odnalazłam jeszcze swojego sposobu, tak więc nie radzę sobie ze stresem :(

    OdpowiedzUsuń
  18. na mnie pozytywnie działa muzyka i bieganie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Problem w tym, że jak się stresuję to nie mogę spać :) ale z chęcią wypróbuję inne rady.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mi bieganie pomaga całkiem dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajne i działające metody

    OdpowiedzUsuń
  22. Najlepszy sposób na stres to wyżyć się na czymś:)

    OdpowiedzUsuń
  23. pozytywne myslenie przede wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  24. Może chociaż coś stąd mi pomoże :(

    OdpowiedzUsuń
  25. U mnie sprawdza się sprzątanie :) Dom lśni!

    OdpowiedzUsuń
  26. SO Beautiful post, from beginning to end of post.You want Shop for the ideal affordable bridesmaid dresses in Bridesmaid.Design's wide variety of lovely wedding party dresses.

    OdpowiedzUsuń
  27. skąd taka piękna filiżanka? :)

    OdpowiedzUsuń
  28. stres to moja bolączka od kilku lat :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Marysia , Blogger