TOLERANCJA

Nie musimy akceptować cudzych przekonań... ale musimy akceptować prawo innych do ich posiadania.



Śmiało można rzec iż tolerancja to nieustannie przewijający się temat, źródło wielu sporów a także świetny sposób na zarobienie dużych pieniędzy. I choć temat ten istniał od zawsze to jest on szczególnie popularny teraz, w XXI wieku gdzie Internet ma ogromny wpływ na nasze życie czy przekonania. I wcale nie chciałabym w tym poście nakłaniać was do bycia tolerancyjnym a wdać się z wami w pewnego rodzaju dyskusję ponieważ uważam iż trudno jest tolerować wszystko i wcale nie jest to dobre. Ważnym punktem tolerancji jest akceptacja i tolerancja przekonań innych ludzi. 


Akceptacja wiary innych osób, orientacji seksualnej czy przekonań może wydawać się być czymś jak najbardziej pozytywnym i potrzebnym aby wprowadzać jak najwięcej pokoju na świecie. I faktycznie tak jest, lecz moim zdaniem, tylko w przypadku w którym druga osoba nie narzuca nam swoich przekonań, wiary etc. Jestem w stanie akceptować i tolerować osobę wierzącą w Allaha lecz nie jestem w stanie i nie toleruję ludzi którzy krzywdzą czy zabijają. Lub, akceptuję katolików lecz ciężko przychodzi mi akceptowanie katolików którzy nie akceptują a wręcz potępiają inne wyznania czy odłamy jak na przykład protestanci którzy przecież wierzą w tego samego Boga. Podobnie w przypadku przekonań politycznych. Nie mam nic przeciwko dyskusji na te tematy lecz w momencie w którym dochodzi do obrazy innej osoby czy jej gnębienia uważam że sama polityka nigdy nie powinna wychodzić na światło dzienne.


Kiedyś wmawiałam sobie jak i innym że jestem osobą absolutnie tolerancyjną i akceptuję każdego człowieka i każde przekonanie. Im starsza jednak byłam, zaczęłam dostrzegać że pewnych rzeczy po prostu nie da się akceptować. Dla przykładu; nigdy nie zaakceptuje gwałtów fizycznych czy moralnych lub nigdy nie będę w stanie przejść obojętnie wokół zgrupowania młodzieży dokuczającej dajmy na to chłopcu z myślą "W porządku, ja to toleruję".  Są pewne zachowania których wedle swoich własnych przekonań nie jestem w stanie tolerować, lecz o ile to możliwe staram się akceptować każdego człowieka. Nawet w momencie w którym ktoś dopuszcza się czynu  dla mnie absolutnie karygodnego to staram się zwrócić uwagę lecz nie obrażać tej osoby, z czym dużo ludzi ma problem. Bo przecież, jeśli ktoś ma inne zdanie niż my to nie oznacza że mamy prawo zwyzywać czy ubliżyć tej osobie. 


"Czy tolerować nietolerancje?" - to pytanie zadawałam sobie wiele razy i ostatecznie doszłam do wniosku który mam nadzieję, każda osoba wyniesie po przeczytaniu tego posta. Nie muszę tolerować każdego i wszystkiego, ale nikt ani nic nie daję mi prawa do krzywdzenia z powodu różnych przekonań.
Tolerancja to niesamowicie burzliwy temat, czasem nawet bardziej niż polityka. Ja jednak zdecydowałam się go podjąć ponieważ apeluję o wzajemny szacunek. 

Koniecznie dajcie mi znać jakie jest wasze zdanie, ponieważ szalenie mnie to ciekawi.

Marysia. 

56 komentarzy:

  1. Tolerancja powinna być ( jednak w Polsce wiemy jak jest naprawdę ) każdy niech sobie wierzy w co chce, tak samo jest z orientacją seksualną co kogo obchodzi kto jaką ma przecież liczy się charakter osoby.
    https://inspiracjepatrycjil.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce jest wciąż duży problem z tolerancją z powodu starszych ludzi którzy jak wiemy, wychowywani byli na innych zasadach oraz w innych realiach. Warto zwrócić uwagę na to iż w tym momencie polskie społeczeństwo starzeję się. Młodzi ludzie raczej nie mają z tym problemy, jednak jest ich naprawdę niewielu.

      Usuń
    2. Dokładnie a najgorsze jest to, że właśnie wpajają młodym te nietolerancję widać to w szczególności na wsiach i małych miasteczkach.

      Usuń
  2. Mimo wszystko nasze czasy idą w dobrą stronę. Coraz więcej ludzi zaczyna być tolerancyjnymi, a jeśli już nie są, to próbują nie rzucać wszędzie swojego zdania oraz wyzywać. Wydaje mi się, że teraz ludzie zbliżają się do siebie bardziej: nawet w stosunku do obcej osoby lepiej jest być chociaż odrobinę miłym.
    Pozdrawiam,
    Kasia z CZARNO NA KREATYWNYM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, tak jak wspomniałam dzieje się to za pośrednictwem Internetu. To bardzo pozytywne zdarzenie, oby tylko nie odeszło w złą stronę

      Usuń
  3. Myślę, że z tolerancją w Polsce jest już o wiele lepiej niż jakiś czas temu.
    Chyba jest to też w znacznym stopniu spowodowane rozwojem internetu.
    Może nie toleruję wszystkiego, ale do wszystkiego posiadam szacunek.
    Pozdrawiam milutko xo

    mój blog - zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  4. I tak nic nie przebije stwierdzenia " toleruje ale". Zgodzę się z dziewczyną powyżej, że na całe szczęście sytuacja tolerancyjna w Polsce zmienia się na lepsze. Mi się wydaje, że nawet jak coś nam nie pasuje ( o ile nie krzywdzi nikogo innego) to możemy się nie odzywać.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chciałabym, żeby ludzie potrafili dyskutowac, wymieniać sie swoimi poglądami. Niestety niewielu jest ludzi, którzy potrafią zaakceptować czyjeś odmienne zdanie, bo myślą, że ich to jest to najlepsze. Nie potrafia postawić się na miejscu drugiej osoby, nie pomyślą "Ciekawe co sprawia, ze ona tak uważa? Co sprawia, ze tak postepuje? ". Jestem osoba tolerancyjna, ale kiedy nie krzywdzi to drugiej osoby. Nie toleruje nienawiści, krzywdzenia i braku szacunku. Szanuję zdanie innych i nikomu nie narzucam swoich poglądów, ale szkoda, że często nie otrzymuje tego od innych. Jestem nie wierząca - jestem ta zła. Krytyka o to, ze nie wierzę spotyka mnie codziennie. Nie krytykuje czyjegos poglądu, mam do niego szacunek i oczekuje tego od drugiej osoby, chciałabym, żeby ludzie to zrozumieli.
    (Trochę chaotycznie napisane, haha ❤)
    Pozdrawiam cieplutko
    My blog - aleksandraeva.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, i choć nie dostajesz wzajemnego szacunku to powinnaś nie przejmować się tym zważywszy na fakt iż swoim postępowaniem nie krzywdzisz nikogo :)

      Usuń
  6. Tolerancja to jeden z gorszych tematów, każdy ma inny temat, inne podejście. Najgorzej jest ze starszymi ludźmi, którzy nie rozumieją wielu rzeczy i nawet nie chcą ich zrozumieć. Bardzo mi przykro z tego powodu, ponieważ widać, że wiele ludzi na tym cierpi. Mam nadzieję, że za kilka lat to się zmieni i że wtedy nie będzie to już ważne kto jakiej jest orientacji, czy jaki ma kolor skóry.

    Pozdrawiam ♥

    https://emiliamatyska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za kilka lat z pewnością ulegnie to zmianie, dzisiejsze społeczeństwo jest wychowywane na zupełnie innych warunkach i zasadach niż nasi dziadkowie

      Usuń
  7. O tak mądrze napisane, w dzisiejszych czasach z tolerancją jest naprawdę różnie. Miejmy nadzieję że wszystko zmierza w dobrą stronę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby tak było bo wbrew pozorom ten temat łatwo może wymknąć się spod kontroli

      Usuń
  8. Pięknie napisany post ☺
    Ja jestem tolerancyjna i coraz częściej widzę że wiele osób również zaczyna być tolerancyjnym wobec danych orientacji itp.
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Młode społeczeństwo bardzo mocno otwiera się na nowych ludzi co jest pozytywnym aspektem.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Jestem tolerancyjna, ale nie będę ukrywać, że wszystko akceptuje.
    To dobrze, że poruszyłaś taki temat, ważne, aby o tym rozmawiać :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz bardzo zdrowe podejście do tej sprawy. Każdy patrzy na świat trochę inaczej i tak jak napisałaś na samym początku powinniśmy akceptować prawo innych ludzi do posiadania własnych przekonań, nawet jeżeli niekoniecznie się z nimi zgadzamy. Sama uważam się za osobę dosyć tolerancyjną i staram się nie narzucać innym "tabelek" z powodu tego jak wyglądają, z powodu ich orientacji seksualnej czy wyznania, dla mnie liczy się to jakim jest się człowiekiem i jaki ma się charakter. Pozdrawiam! :) /Klaudia
    NASZ BLOG - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda na to iż ty również masz zdrowe podejście do tolerancji :)

      Usuń
  11. Ja także nigdy nie będę akceptować gwałtów czy zabójstw.. Bo jak tak można.. A tak to jestem tolerancyjna. Pozdrawiam i zapraszam do siebie .

    OdpowiedzUsuń
  12. I think being tolerant is a good virtue
    but just like anything else
    when in extreme, is not good anymore.
    Love your post.
    Have a good day.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie napisany post! Tak jak napisałaś na końcu, szacunek dla innych osób jest niezwykle ważny! Super, że poruszyłaś tak ważny temat ;)

    Pozdrawiam, Marlena :*
    ♡ Zapraszam do odwiedzenia mojego kanału na YT ♡

    OdpowiedzUsuń
  14. Niceeee post! You have really nice blog!

    I've followed you! I would like to you follow me back! Thank you!
    https://alwaysbepositiveee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny tekst, bardzo fajnie sformułowana myśl.
    Mój blog: KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Masz całkowitą rację! Ne da się wszystkiego tolerować. Nie da się tolerować zła wyrządzane drugiemu człowiekowi :( Gdyby ktoś tak robił byłby totalnie bez uczuć.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mimo wszystko zdarzają się tego typu przypadki...

      Usuń
  17. Hmm.. tolerancja jest okej, do pewnego stopnia. No wiadomo nie możemy tolerować rzeczy 'niemoralnych'. Niektórzy by chcieli, aby tolerowano zoofilię itp. no to dla mnie przesada. Inny kolor skóry, lub partnerzy tej samej płci jak najbardziej okej. Wiadomo wszystko ze 'smakiem'.

    Zapraszam na mojego bloga.
    kaanaasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu do wszystkiego trzeba podchodzić ze zdrowym rozsądkiem ! :)

      Usuń
  18. I think we all have to respect other people's beliefs even if we don't agree with them.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  19. uważam że tolerancja w polsce staje się coraz lepsza ! Świetnie napisane
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tym że w Polsce wszystko zmierza już w lepszym kierunku :)
      Również pozdrawiam xo

      Usuń
  20. Jestem tolerancyjna i wymagam tego od innych. Niestety często ludzie narzucają innym swoje zdanie i przekonania, przez co tylko rosną konflikty. Miło się czytało! Pozdrawiam! :)

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, wątpię aby kiedykolwiek zniknęło to na zawsze, mam jednak nadzieje iż z czasem będzie się zmniejszać..

      Usuń
  21. Myślę ,że tolerancja bardzo się poprawiła co do poprzednich lat. Post genialny! Pozdrawiam ;)
    patrycjakoziol55.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Tolerancja i tak się już poprawiła w stosunku do poprzednich lat, ale i tak nie jest to zbyt zadowalający wynik. Myślę, że nie mamy prawa innych oceniać ani nie tolerować, jeśli ta osoba nie robi nikomu krzywdy.
    Świetny przekaz, zaobserwowałam bloga i zapraszam do mnie:
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja również jestem bardzo tolerancyjną osobą, czasem chyba aż za bardzo bo wiele osób na to nie zasługuje i niestety nie szanuje.. Bardzo szczery post :) Pozdrawiam <3 www.aliviastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą tolerancją mimo wszystko trzeba być uważnym,
      Również pozdrawiam xo

      Usuń
  24. Ja uważam że Polska jest krajem coraz bardziej tolerancyjnym, szczególnie wśród młodych ludzi jest to praktycznie normalne, jednak starsze osoby wciąż wierzą w głupie stereotypy.

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieje się to prawdopodobnie za sprawą szybko rozwijającego się świata

      Usuń
  25. kazdy powinien byc choc troszkę tolerancyjny na wszystkich i wszystko, mozna sie z czyms nie zgadzac ale kultularnie byloby nie eksponowac naszych poglądów i na siłe komus je przekzywac... strongheart25.blogspot.com zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetnie napisane , jestem osobą bardzo tolerancyjną bo uważam , że każdy ma swoje upodobania i odmienne zdanie oraz zasługuje na szczęście, ale niektórzy chyba chcieli by aby każdy był taki sam i myślą , że "inny" znaczy gorszy

    https://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, przykre jest to że takie osoby nawet nie chcą słuchać o tym że nie koniecznie musi być dokładnie tak jak myślą..

      Usuń
  27. Dla mnie zupełnie co innego tolerowanie poglądów danej osoby, tego jaki ktoś jest, co lubi, robi, jakiego wyznania, czy wiary jest, a co innego tolerowanie przemocy wobec innych. Nie jestem w stanie tolerować, gdy komuś dzieje się krzywda. Od zawsze byłam uczona, by zareagować, jeśli tylko się da... Nie trzeba stawać przed bitą osobą, jeśli agresorów jest więcej, ale teraz każdy ma telefon. Można wezwać pomoc, policję... Trzeba pomagać. A co do tolerancji np. wiary, nie powinno się ze względu na wiarę kogoś odsuwać... W mojej rodzinie mam światków Jehowy, Buddystów i Katolików, jakoś nigdy między nami sporów nie było i można było się dogadać, podobnie jest ze wszystkim innym, jeśli ktoś nam nie narzuca swojego zdania, nie zmusza do tego, by sądzić jak on, to sami nie powinniśmy tego robić :)
    Bardzo fajny blog, pozdrawiam!
    https://tynaaslife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tym co napisałaś, to prawda że są to dwie kompletnie różne rzeczy, jednak często ludzie gnąc za ideałami z mediów mówią "ja toleruje wszystko ponieważ jak można czegoś nie tolerować?" nie zastanawiając się nad tym co tak naprawdę kryje to za sobą.
      Również pozdrawiam xo

      Usuń
  28. Zgadzam się z tym wszystkim, chodź sądzę, że i tak coraz więcej ludzi ma w sobie tę tolerancję
    http://the-rose-style.blogspot.com
    ig;rozadryzner

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Marysia , Blogger