5 PIĘKNYCH I WARTYCH ZOBACZENIA MIEJSC W POLSCE

Natura jako całość, jest dziełem dużo bardziej godnym podziwu niż człowiek.

Kontakt z naturą działa na ludzką psychikę w sposób najlepszy. Ponownie, ciężko jest  mi opisać to uczucie, ale mogę śmiało powiedzieć że w czasie w którym przebywam na łonie natury czuję się spełniona, szczęśliwa i oczyszczona.
Na temat ludzkiego kontaktu z naturą mógłby powstać oddzielny post, ja jednak przychodzę do was z 5 pięknymi miejscami w Polsce które warto zobaczyć. I będą to głównie miejsca przyrodnicze, naturalne. Zbliża się okres wakacyjny, zatem może ktoś z was będzie miał okazję spędzić trochę czasu w tych miejscach...

1. Kolorowe jeziorka


Kolorowe jeziorka to 4 stawy znajdujące się w Rudawach Janowskich w województwie dolnośląskim. Powstały one w miejscu, w którym kiedyś znajdowały się Niemieckie kopalnie. Swój kolor zawdzięczają one składowi chemicznemu podłoża oraz ścian. Przez teren jeziorek biegnie zielony szlak z Wieściszowic oraz droga rowerowa.
Jest to miejsce pełne głębokich wyrobisk dlatego należy zaopatrzyć się w wygodne ubrania.
Można tam spędzić miło dzień lub rozbić camping. Polecam zajrzeć na oficjalną stronę po więcej informacji..






2. Dolina Chochołowska


Dolina Chochołowska to najdłuższa i największa dolina w Polsce, znajdująca się na terenie Tatr zachodnich. Jej długość to około 10 km. Jest to idealne miejsce na spokojne spacery z dziećmi lub osobami starszymi. Atutem tego miejsca jest możliwość poruszania się rowerem, ponieważ podobnie jak w przypadku Kolorowych Jeziorek, biegnie tędy ścieżka rowerowa. Jest to miejsce atrakcyjne przez cały rok, jednak zachęcam do odwiedzania go latem ze względu na przepiękne widoki i kolory. Na szlaku znajdują się miejsca do postoju, toalety a także schroniska w których można zjeść coś ciepłego. Ponownie zachęcam do wejścia na stronę, w celu zdobycia większej ilości informacji.




3. Słowiński Park Narodowy


Ten przepiękny park znajduję się w samym środku polskiego wybrzeża, w województwie pomorskim. Charakteryzuje się przymorskimi jeziorami, bagnami, łąkami a także torfowiskami, lecz przede wszystkim pasem z ruchomymi wydmami. Jest to cudowne miejsce dla pocieszenia oka, ale także dla uradowania naszego zdrowia. Będąc w tym miejscu można także odwiedzić Muzeum Przyrodnicze Słowińskiego Parku Narodowego w Smołdzinie, latarnię morską Czołpino z której rozprowadza się przepiękny widok, a ostatecznie wzgórze Rowokół o wysokości 115 m z wierzą widokową. 










4. Śnieżne Kotły


Śnieżne kotły to 2 kotły polodowcowe znajdujące się w Karkonoszach w południowo-zachodniej Polsce. W skład wchodzi Mały Śnieżny Kocioł oraz Duży Śnieżny Kocioł. Poza nimi można również zobaczyć tam morenę, Śnieżne Stawki lub cieszącą się dużą popularnością Stację Przekaźnikową.
Ponadto Śnieżne Kotły stanowią doskonały punkt widokowy, z którego możemy zobaczyć panoramę Karkonoszy, Gór Izraelskich, Kotliny Jeleniogórskiej, Rudaw Janowskich lub Gór Kaczawskich.  Jest to przepiękne miejsce warte zobaczenia zarówno zimą jak i latem, ja jednak polecam wybrać się latem ze względu na warunki pogodowe a także widoki. 






5. Klify na  Wyspie Wolin


Wolin to najsłynniejsza Polska wyspa na terenie której znajduję się Woliński Park Narodowy, a w nim przepiękne wybrzeże klifowe sięgające 15km. Przepiękne panoramy rozciągają się z punktów widokowych Gosań oraz Kawcza Góra. Można obserwować klify, polskie wybrzeże, złote piaski tamtejszych plaż a także lasy oraz Bałtyk. Miejsce to jest kolejnym bardzo korzystnym dla naszego zdrowia. Warto je zobaczyć ponieważ ze względu na warunki, może ich już kiedyś nie być..







Dajcie mi koniecznie znać czy na was kontakt z przyrodą również działa tak uspokajająco i oczyszczająco? Czy znaliście wcześniej te miejsca lub czy mieliście okazję je zobaczyć? 
Marysia.

46 komentarzy:

  1. ja jako geolog z zawodu odwiedziłam wszystkie te piękne miejsca, no poza kolorowymi jeziorkami :D ale są one na mojej mapie podróży w najbliższym czasie :D

    dodaję do obserwowanych i zapraszam również do mnie :)
    https://pani-blondynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki aby udało Ci się zobaczyć Kolorowe Jeziorka! xo

      Usuń
  2. o matko, piękne miejsca! Ja chcę zwiedzić centralne miasta w Polsce w tym roku:) BLOG - hejfashion

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi udało się zobaczyć całkiem dużą część z nich. Na co dzień uczę się w Warszawie więc można powiedzieć że mam pewną część tego na wyciągnięcie ręki, i prawdopodobnie to sprawia że tak uwielbiam odizolować się od miast..

      Usuń
  3. Byłam w dolinie chocholowskiej - piękne miejsce. Jednak moim ulubionym miejscem w Polsce zawsze bedzie Molo w Orlowie (Gdynia).
    Pozdrawiam cieplutko
    My Blog - aleksandraeva.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdynia jak i Gdańsk to miasta które mają specjalne miejsce w moim sercu..

      Usuń
  4. Piękne miejsca *.* Muszę kiedyś odwiedzić " Kolorowe Jeziorka " ^^
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne! Zwłaszcza te zdjęcia plaż :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jechałam rowerem właśnie do Doliny Chochołowskiej i było super. Polecam bardzo! :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zwiedzałam ją tylko na pieszo ale również było super :)

      Usuń
  7. O kurcze, nie byłam w Słowińskim Parku Narodowym, a to miejsce wydaje się prześliczne!
    Często nie dostrzegamy piękna otaczającego nas kraju, a zachwycamy się będąc na przykład w Stanach, czy innych odległych krajach.
    pozdrawiam, MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Dlatego ja staram się pokazywać Polakom że w naszym kraju też można zobaczyć przepiękne miejsca :)
      Zachęcam do odwiedzenia !

      Usuń
  8. O dziwo w Polsce też są pięknie widoki i miejsca, które koniecznie trzeba zobaczyć
    https://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne miejsca! Nie udało mi się jeszcze ich odwiedzić, niestety, jednakże w wakacje będę nadrabiać!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne miejsca, bym nigdy nie uwierzyła, że są w Polsce!
    Piękne zdjęcia!!
    Pozdrawiam, Weronika ♥
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam i zachęcam do odwiedzenia ich! :)

      Usuń
  11. Nie znałam żadnego z tych miejsc :) Są przepiękne. Chciałabym bardzo chociaż jedno z nich odwiedzić.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczególnie mnie zachwycił ten park, wygląda obłędnie!
    Pozdrawiam
    FotoHart Blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow przepiękne miejsca <3
    nie znałam żadnych z nich
    https://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę koniecznie wybrać się tam gdzie są kolorowe jeziorka! :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  15. W tych klifach już widzę sesję zdjęciową, o reszcie słyszałam albo byłam. Tylko kolorowe jeziorka są na mojej liście teraz jeszcze! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie! Trzymam kciuki aby udało Ci się je zobaczyć xo

      Usuń
  16. Najbliżej mam do Słowinskiego PN, więc może w wakacje się tam wybiorę! ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne miejsca, a kolorowe jeziorka nawet nie wiedziałam o ich istnieniu. Bardzo fajny post <3

    youandme255.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zdecydowanie muszę wybrać się nad te kolorowe jeziorka! Są cudowne! :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  19. Aż wstyd się przyznać, że nie byłam w żadnym z tych miejsc, bo wyglądają naprawdę pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaden wstyd! Wiele ludzi nigdy o nich nie słyszało ani nawet nie zechce usłyszeć.. Serdecznie zachęcam do zobaczenia któregoś bądź wszystkich!

      Usuń
  20. O rany! Pierwszy raz słyszę np o tych Kolorowych Jeziorkach. Szczerze mówiąc to nawet nie wiedziałam,że w Polsce są takie piękne miejsca! Teraz mam najdłuższe wakacje w życiu więc muszę się wybrać!
    Ps. Uwielbiam takie posty i oby takich więcej! Dodaję do obserwowanych.
    http://nkarolainn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. W Polsce też mamy tyle cudownych miejsc do zobaczenia, które nadal nie są docenione a warte zobaczenia <3

    Zapraszam!
    mój blog
    mój instagram

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że coraz więcej ludzi doceni te miejsca i zechce je zobaczyć!

      Usuń
  22. Nie byłam w żadnym z tych miejsc, ale dwa kolorowe jeziorka i wydmy nad Bałtykiem od jakiegoś czasu są na mojej liście miejsc do zobaczenia. Tę dolinę w okolicach Tatr też bym z chęcią zobaczyła. Wygląda pięknie :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki aby udało Ci się zobaczyć je wszystkie!

      Usuń
  23. Śliczne miejsca! Czytając i patrząc rozmarzyłam się na całego!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Marysia , Blogger