TOP 5 SERIALI


Dla wielu dwa dni temu rozpoczął się okres wakacyjny. Z tego właśnie powodu przychodzę dziś do was z dosyć luźnym postem na temat piątki moich absolutnie ulubionych seriali które zawsze polecam znajomym. Wydaję mi się iż większość z nich jest dosyć znana lecz pewne rzadko bywają oglądane. Swoją "przygodę" z serialami rozpoczęłam będąc w 1 klasie gimnazjum gdy odkryłam bardzo popularny serial młodzieżowy "Teen Wolf". Wciągnął on mnie do tego stopnia iż dzień i noc oglądałam coraz to kolejne odcinki zafascynowana losem bohaterów. I tak spędziłam wtedy swoje dwutygodniowe ferie. Jak można się domyślić, szybko sięgnęłam po kolejny serial, podobny tematycznie a mianowicie "Pamiętniki wampirów". I to okazało się dla mnie swoistym wyzwaniem gdyż sezonów jak i odcinków było więcej niż  w poprzednim ale podołałam. Do pewnego momentu ponieważ na 5 sezonie zdałam sobie sprawę iż tego typu tematyka jednak do mnie nie przemawia. 


Zatem ilość seriali z jakimi miałam styczność jest moim zdaniem, mała. Lecz jestem pewna iż z czasem ulegnie to zmianie. Przeszłam przez próbę oglądania "Orange is the new black", "The Originals", "American Horror Story" czy "13 reasons why" ale nigdy nie zabrałam się za słynną "Grę o Tron" czy "Stranger Things" lub "Riverdale". Jestem przeogromną fanką "luźnych" seriali które nie są zobowiązujące a fabuła nie męczy mnie swoją ogromną ilością wątków. Zatem można stwierdzić że moje wymagania są całkiem duże i dlatego bardzo często wracam do oglądanych już seriali ponownie. Możecie się zatem spodziewać co znajdzie się na mojej liście TOP 5 SERIALI.

1. 90210


Na pierwszym miejscu musiał znaleźć się mój absolutnie ulubiony serial który oglądałam już prawdopodobnie 5 razy. Serial opowiada o życiu paczki przyjaciół którzy mieszkają w Beverly Hills i jest spin-offem popularnego w latach 90 "Beverly Hills 90210". Należy do moich ulubionych ponieważ jest dokładnie taki jak opisałam wyżej. Lekki, niezobowiązujący a przy tym bardzo ciekawy. Myślę że wiele osób chociażby kojarzy 90210 z telewizji ponieważ kiedyś bardzo często puszczano go na przemian ze słynnymi "Czarodziejkami".

2. The Crown


Ten serial odkryłam stosunkowo niedawno ponieważ jakieś 3 miesiące temu. Jest to jeden z seriali popularnego teraz Netflixa dlatego z pewnością wielu z was może go kojarzyć lub nawet znać. Opowiada on o losach Królowej Elżbiety II od momentu jej wstąpienia na tron.
Sama nie wiem dlaczego właściwie tak bardzo zaintrygował mnie on. Być może jest to spowodowane moim zaciekawieniem jeżeli chodzi o Brytyjską rodzinę królewską. Muszę jednak przyznać iż owy serial wykonany został wyśmienicie. Widać absolutnie każdą monetę jaka została przeznaczona na jego produkcje a gra aktorska niejednokrotnie mnie zaskoczyła. Dlatego też zachęcam do obejrzenia go nie tylko ze względów historycznych.

3. Sex and the City


Równie znany jak 90210 serial w Polsce znany pod nazwą "Seks w wielkim mieście". Swoją miłość do niego odkryłam w momencie gdy obejrzałam film na podstawie serialu o tym samym tytule. Opowiada on o losach 4 przyjaciółek mieszkających w Nowym Jorku. Kolejny bardzo luźny i niezobowiązujący serial do którego równie chętnie wracam.

4. Belfer


Na czwartym miejscu znajduję się Polski serial wyprodukowany przez "Canal+". Opowiada on o losach nauczyciela który przyjeżdża do Dobrowic aby na własną rękę rozwikłać tajemnice śmierci jednej z nastolatek. Nie jest to moja pierwsza styczność z polskim serialem gdyż odkąd pamiętam oglądam wraz z moją mamą słynne "Na dobre i na złe" i choć uwielbiam ten serial to nie widzę sensu w umieszczaniu go na mojej liście gdyż nie sądzę aby gdziekolwiek w Internecie można było znaleźć pierwsze odcinki. Niemniej jednak "Belfer" jest znakomitą produkcją i zachęcam wszystkich do zapoznania się z fabułą oraz losami bohaterów gdyż całość stanowi naprawdę ciekawą zagadkę.

5. SKAM


Rozmyślałam co powinnam umieścić na ostatnim miejscu mojej listy. I choć bardzo chciałabym napisać iż jest to "Dr.House" powstrzymam się ponieważ nigdy tak naprawdę nie skończyłam oglądać pierwszego sezonu. Zatem trafia tutaj niesamowicie popularny norweski serial "SKAM". Jest to rodzaj młodzieżowego serialu, jednak skradł on moje serce głównie z powodu swojej prostoty. Tak jak napisałam, uwielbiam tego typu seriale. Opowiada on o losach uczniów jednej z norweskich szkół średnich.

Które z seriali jakie wymieniłam znacie lub oglądaliście? A może któryś również znajduję się na liście waszych ulubionych?
Marysia.

51 komentarzy:

  1. Nie oglądałam ani jednego z powyższych, ja jestem fanką AHS i Stranger Things, to moje klimaty. :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja może spróbuję z Stranger Things ale wątpie że mi się spodoba

      Usuń
  2. 90210 znam i obejrzałam już cały dawno temu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze to żadnego nie obejrzałam ale słyszałam o większości!

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Sex and the city oraz Belfer też polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sex w wielkim mieście uwielbiam ;) mogłabym ten serial oglądać na okrągło ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaskoczyłaś mnie! Obejrzałam tylko ostatnią pozycję, czyli SKAM. Muszę koniecznie nadrobić zaległości serialowe! :D U mnie faworyci to Sherlock, Black Mirror, Orphan Blach, The100 i DOM Z PAPIERU! ♥

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do obejrzenia reszty które wymieniłam bo są naprawdę fajne!

      Usuń
  7. Pamiętniki też obejrzałam jednym tchem, w wakacje przed gimnazjum! Jest to mój kultowy serial, na równi z Pretty Little Liars :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do PLL też robiłam podejście jednak wydał mi się zbyt nudny na początku

      Usuń
  8. Spośród wymienionych oglądałam tylko ''Skam'' i bardo mi się podobał. Moim ulubionym serialem jest ''American Horror Story'', o którym też wspomniałaś, chociaż wielu ludzi krytykuje ten serial.
    Aktualnie oglądam ''Love'', ale średnio mi się podoba. Kocham charakter głównej bohaterki, ale uważam, że jest to tematyka na mniejszą ilość sezonów.
    pozdrawiam, MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam pierwszy sezon AHS i Freak Show ponieważ kiedyś leciał w TV gdy byłam chora jednak szybko zdałam sobie sprawę że nie lubię żadnego rodzaju horrorów ahah

      Usuń
  9. Sek w wielkim mieście to znam i oglądałam.
    A ja Ci serdecznie polecam serial RIVERDALE na Netflix!

    Zapraszam na swojego bloga.
    kaanaasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Z tych seriali, które wymieniłaś oglądałam tylko Skam i nawet mi się podobał. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z wszystkich seriali oglądałam tylko Skam, a raczej pierwsze dwa odcinki. Strasznie nudny serial jak dla mnie. Jednak swoim opisem zaintrygował mnie The Crown i już wiec co obejrzę po skończeniu całego Preety Little Liars

    obserwuję! :D
    https://summmertime-sadnesss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Jest naprawdę świetny, ja nie mogę się już doczekać 3 sezonu

      Usuń
  13. Pamiętniki wampirów oglądałam w podstawówce, ale nigdy ich nie dokończyłam. Też wolę te luźne seriale, o normalnym życiu, najlepiej z lat 90, dlatego dla mnie ulubieńcem zawsze będą friendsi. Przyjaciół mogłabym oglądać bez przerwy. Drugim ulubionym serialem było dla mnie Bevery Hills 90210, ale tylko pięć pierwszych sezonów i Girlboss :)
    nowa nazwa bloga nicolestraveljournal - wcześniejsza nazwa to malinowynotes.blogspot.com, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę kiedyś obejrzec Beverly Hills 90210 bo jestem ciekawa jak to było przed 90210

      Usuń
  14. Żadnego z nich nie oglądałam ale mam zamiar zacząć ten o królowej Elżbiecie, mam nadzieję, że mi się spodoba :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę świetny więc z pewnością Ci się spodoba :)

      Usuń
  15. Oooo seriale to moje klimaty!! Ja uwielbiam oglądać "Przyjaciół" (można się nieźle uśmiać), obejrzałam też "Dom z papieru" i ten serial po prostu powalił wszystkie inne na kolana! Uwielbiam i bardzo bardzo polecam! Świetny też jest serial "Grace&Frankie" <3 więc jeśli masz czas i ochotę to zachęcam do obejrzenia :D

    Pozdrawiam, Marlena :*
    ♡ Zapraszam do odwiedzenia mojego kanału na YT ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio czytałam gdzieś o Domie z papieru i mam plan spróbować z nim :)

      Usuń
  16. The Crown i SKAM są mega! Od siebie polecam też The OA, Stranger Things, Scream Queens, Black Mirror.
    Pozdrawiam cieplutko
    My blog - aleksandraeva.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The OA też próbowałam oglądać ale jednak jakoś nie zafascynował mnie

      Usuń
  17. Właściwie to żadnego jako tako nie oglądałam. U mnie ostatnio The Originals, Shadowhunters, The Rain i Girlboss. :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The Originals wydawał mi się być zbyt zagmatwany ale girlboss to cos czemu chce poświęcić trochę czasu :)

      Usuń
    2. Skończyłam je wszystkie i uwielbiam, a zabrałam się za Case de papel. Też polecam przy odrobinie czasu wolnego :)

      Usuń
  18. "The Crown" oglądałam i mnie zachwycił. Pięknie pokazane jak wygląda monarchia, Anglia za tamtym lat gdy była wojna i jakie trudne wybory należą do Królowej.
    Osobiście polecam obejrzeć "The Rain" świetny serial oraz "Orphan Black" czy "Santa Clarita Diet" :)
    Pozdrawiam
    FotoHart Blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  19. Seks w wielkim mieście jest moją miłośćią. Uwielbiam to oglądać!
    Co do reszty, to nie przypominam sobie, żebym oglądała. Chyba czas to nadrobić.
    Bardzo podoba mi się twój blog. Jest taki czysty i przejrzysty, miło się go czyta!
    Zostawiam obserwację i będę wpadać tu częściej :)

    Pozdrawiam cieplutko mój blog

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam "Sex w wielkim mieście"! :)
    blaack-pearl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Z wymienionych seriali oglądałam tylko 90210 oraz Skam i oba uwielbiam! *.* Muszę w końcu sięgnąć po 'Sex w wielkim mieście'

    Pozdrawiam oraz obserwuję . ;)

    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten pierwszy serial kojarzę właśnie z telewizji :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  23. jestem ogromną fanką The Crown i Skam, oglądam je nałogowo!;)
    https://justbasicstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja na seriale nie mam czasu, jedyny jaki obejrzałam to '13 powodów' :D Mimo to kojarzę te, które wymieniłaś :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. 90210 kiedyś oglądałam :) stare czasy niestety już nie mam czasu na seriale

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajna lista, właśnie szukałam jakiś dobrych seriali :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Marysia , Blogger