FOTOGRAFIA ANALOGOWA

Fotografia jest nie tylko odbitką na papierze światłoczułym, jest także zwierciadłem świata, czasem krzywym, kiedy indziej wiernym, jest przedłużeniem w czasie ulotnego spojrzenia oka, jest narzędziem urabiania umysłów.


      Fotografia jest nam znana i bliska w większym lub mniejszym stopniu. Zapewne duża część z osób które czytają ten post interesuję bądź zajmuję się fotografią ze względu na prowadzenie bloga. Ja jednak nie należę do grona osób które urządzają sesje fotograficzne czy też które "reżyserują" swoje zdjęcia. Jestem zdecydowanie innym typem fotografa, i choć bardzo chciałabym napisać tutaj o najlepszych aparatach cyfrowych jakich znam, albo o moich trikach na udaną sesję, to nie mogę gdyż zwyczajnie moje pojęcie na ten temat jest znikome..


Ten post w ogóle nie będzie należał do postów instruktażowych, spowodowane jest to faktem iż ja sama fotografię analogową traktuję niezbyt poważnie no i z pewnością nie czuję się na tyle dobrze w tym temacie aby o nim nauczać. Osobiście, zgadzam się ze zdaniem jednego z australijskich fotografów który wypowiedział kiedyś następujące słowa: "Istnieją dwa rodzaje fotografów; tacy, którzy komponują zdjęcia, i tacy, którzy je robią. Pierwsi pracują w pracowniach, dla drugich świat jest pracownią. I dla tych nie istnieje zwyczajność, każda rzecz w życiu może być źródłem inspiracji"


Aparaty analogowe są mi znane już od najmłodszych dni. Gdy cofnę się do czasów gdy byłam jeszcze małym dzieckiem to doskonale pamiętam momenty w których członkowie mojej rodziny wykonywali zdjęcia z najróżniejszych momentów mojego życia. Jestem za to bardzo wdzięczna, wiem, że gdyby nie to, nie mogłabym dziś oglądać tylu wspomnień w postaci zdjęć.
I to właśnie jest główny powód dla którego sama zapragnęłam zagłębić się w temacie fotografii analogowej. Pewnego dnia, gdy przeglądałam zdjęcia zapisane na moim telefonie uświadomiłam sobie że tak naprawdę niewiele z nich zobaczę za parę lat. Ja, jako osoba pielęgnująca wspomnienia, nie mogłam sobie na to pozwolić, i tak wpadłam na pomysł wykonywania zdjęć aparatem analogowym. Od tamtej pory nie ruszam się nigdzie bez jednego z nich a aparat w telefonie zastąpiłam analogiem. I nie chodzi tutaj tylko o ogromną ilość wspomnień jaką dzięki temu mam i będę miała na całe życie, ale także o ogrom frajdy jaką  mi to sprawia!
Jak już pisałam, moje pojęcie na ten temat jest znikome i wciąż uczę się wielu rzeczy, ale mocno wierzę że nauczę się samemu wywoływać film czy nawet samo zdjęcie.



Korzystacie jeszcze z aparatów analogowych? Lub czy wywołujecie zdjęcia wykonane telefonem lub aparatem cyfrowym? Ja osobiście powoli zapełniam albumy ze zdjęciami i mocno wierze, że kiedyś uda mi się uzbierać pokaźną kolekcję.
Marysia.

33 komentarze:

  1. Dostałam jeden taki na moje urodziny dostałam, ale trzeba go najpierw trochę naprawić tata powidział. Bo to antyk. Lubie robić zdjęcia, i zazwyczaj je wywyołuje lubie je wieszać. Piękny post!
    Pozdrawiam, Weronika ♥
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie! Pielęgnowanie i kolekcjonowanie zdjęć jest świetnym pomysłem i z pewnością za paręnaście lat będziesz sobie za to wdzięczna :)

      Usuń
  2. Analoga nigdy nie używałam, ale również uwielbiam każdą chwilę uwieczniać na zdjęciach, to wspaniałe pamiątki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam nigdy takiego aparatu, ale staram się wywoływać zdjęcia z ważnych dla mnie chwil, aby mieć pamiątkę. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam fotografię analogową! :)
    blaack-pearl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fotografia to piękna rzecz, sama wkręcam się w nią coraz bardziej :)

    Zapraszam!
    mój blog
    mój instagram

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam robić fotki, ale jak narazie jestem skazana na aparat w telefonie.. może kiedyś się dorobie dobrego aparatu! :D

    Buziaki! maadzik-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o aparaty analogowe to często można je dostać za dosłownie grosze na stronach typu olx :)

      Usuń
  7. Ja używam aparatu cyfrowego/telefonu. To zależy, bo zwykle zdjęcia robię tym drugim, gdyż zawsze mam go przy sobie.
    pozdrawiam, MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś postępowałam bardzo podobnie! Chociaż nie będę ukrywać że dziś również zdarza mi się sięgnąć po aparat w telefonie :)

      Usuń
  8. Mam mnóstwo zdjęć wykonanych telefonem i lustrzanką, ale te zdjęcia zostają w komputerze czy na dysku i nawet nikomu ich nie pokazuje... największą frajdę sprawia mi samodzielne wywoływanie zdjęć w ciemni z analoga :) to jest prawdziwa magia ❤️ ~RINROE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! To jest moje postanowienie na tegoroczne wakacje, aby wywołać samemu jeden z filmów :D

      Usuń
  9. Jestem takiego samego zdania, zdjęcia w telefonie znikną z naszej pamięci jak tylko wymienimy stary telefon na nowy .. Uwielbiam zdjęcia na papierze. Ja ostatnio gdzie tylko mogę zabieram swój instaxmini. Może i zdjęcia nie są jakieś "super profesjonalne" ale zawsze jest to wspomnienie na papierze :) Pozdrawiam 💗 www.aliviastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Instax to świetna rzecz! Sama również próbuję zaoszczędzić aby kiedyś kupić sobie jeden.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Nie korzystam z aparatów analogowych ^^ Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę w końcu nauczyć się robić robić zdjęcia w róznych stylach, bo chyba jednak nie umiem tak dobrze jak myślałam (coś robię nie tak) ;-)

    http://sukienkiinietylko.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety nie korzystam z takiego aparatu, jednak wiem ile sprawia on frajdy z powodu moich znajomych, którzy kupili sobie takowy sprzęt, ale nie szczególnie do robienia nim zdjęć na co dzień, a raczej "odświętnie" dla zabawy.
    Ja bardziej zastanawiam się nad kupnem lustrzanki, bo fotografia to moja pasja, a telefon.. to nie tylko sprawa jakości, lecz to po prostu nie to samo - trzymać aparat, a telefon w dłoni. Tylko wiadomym minusem jest cena, a nie wiem jak dużo będę korzystać z takiego aparatu dlatego jeszcze się wstrzymuje.
    Pozdrawiam, neygrand.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również planuję zakupić lustrzankę lecz nie śpieszno mi z tym właśnie z powodu funduszy..
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  13. Pamiętam że mój dziadek miał taki aparat :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie aparaty wyglądają cudownie i dają na prawdę mega klimat, jednak ja nie jestem do nich przekonana. Zdecydowanie wolę lustrzankę, gdyż wszystko dzieje się trochę szybciej, jest dużo więcej opcji i wszystko jest trochę łatwiejsze i automatyczne :)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dlatego ja lubię analogi, za ich zwyczajność i oryginalność :)

      Usuń
  15. Mam aparat analogowy ale niestety nie działa :( Nie da się go naprawić a szkoda bo chętnie bym spróbowała.
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do zakupu kolejnego! Na stronach typu olx dostaniesz je za dosłownie grosze :)

      Usuń
  16. Fotografia analogowa jest ciekawym tematem. Ja zawsze lubię o niej posłuchać, zwłaszcza, że znam osoby, które lubią analogi, ale sama nie zamierzam w najbliższym czasie sięgnąć po taki aparat. Na razie szkolę się w robieniu zdjęć "normalnym" aparatem :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również lubię słuchać lub czytać o analogach, zawsze dowiaduję się coraz to nowszych rzeczy :)

      Usuń
  17. uwielbiam fotografię analogową, zdjęcia mają super niepowtarzalny klimat! Ja osobiście dopiero zaczynam tą przygodę, ale nie mogę się już doczekać wywołania pierwszego filmu :)

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Także mam w planach uzbieranie dość sporej kolekcji, ale jeszcze nie zabrałam sie do realizacji tego. Ale zazdroszczę Ci (tak wiesz pozytywnie) że Ty już przykładasz rękę do tego, żeby uzyskać niemałą kolekcję :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Marysia , Blogger